8 tipů začínajícího podnikatele

8 tipů začínajícího podnikatele

Podnikání má stále lepší zvuk. Někteří v tom vidí příležitost, jak se postavit sami za sebe, jak nabízet produkty, kterým věří. Někteří zjistili, že vysněná práce, na kterou čekali prostě neexistuje, a tak ji na trhu sami zkoušejí vytvářet. Nezáleží na tom, jaká je vaše motivace být podnikatelem. Důležité je, že jste se rozhodli a věříte, že budete mít úspěch. Následující tipy můžou ocenit začínající podnikatelé.

1. Přijměte zodpovědnost

Postavte se sami za sebe. Přestaňte si stěžovat na okolnosti, vládu, omezení. Nikdo jiný je za vás nevyřeší, musíte vzít věci do vlastních rukou a přizpůsobit si je. Změna může nastat tehdy a jen tehdy, když se rozhodnete, že nastane.

2. Získejte nadhled

Najděte to svoje. Buďte ochotni podívat se na svůj život z různých úhlů pohledu. Co vás baví? Co vám dává energii, i když jste unavení? Ke své škodě máme často tendenci podceňovat úlohu intuice. Jak poznáte, že zrovna tohle je pro vaše podnikání to pravé? Celkově potřebujete tři věci:

a. Dělejte to, co umíte. Pokud potřebujete změnu, podívejte se do svojí minulosti- z čím už máte zkušenosti, které můžete využít?
b. Podívejte se na to, jak to dělají ostatní. Máte-li oblast, která vás zajímá, nechte se inspirovat lidmi, kteří už v této oblasti uspěli. Když se v tom najdete, napodobte to.
c. Má můj produkt uplatnění? V podstatě nejdůležitější otázka ze všech tří. Potřebuje trh můj produkt? Proč? Pokud ano, máte v podstatě vyhráno, ale pokud ne, máte před sebou recept na prodělečnou činnost.

3. Vytvořte si finanční plán

Naplánujte si postup  dopředu. Většina lidí neplánuje, ale plánování může pomoct k výraznému urychlení růstu firmy. Plán nemusí zabírat víc než jednu stránku. Důležité ale je, abyste si napsali své cíle, abyste nastínili směr, kterým  se má podnik ubírat.

4. Zjistěte, kdo je váš zákazník

Poznejte svoji cílovou skupinu ještě před tím než utratíte jediný cent. Nevěřte tomu, že si váš produkt koupí každý, snažte se objektivně vidět, která věková skupina a která typová skupina bude mít o váš produkt zájem. Jinými slovy, jak vypadá můj typický zákazník? Jaká je jeho charakteristika a co bych pro něj mohl udělat, aby byl produkt co nejpřínosnější?

5. Návratnost investice

Dobře prozkoumejte finanční otázku věci. Jak velkou investici bude váš start-up požadovat? Za jak dlouho se vám to vrátí? Je třeba vzít v úvahu všechna možná rizika a sehnat správnou investici na začátku. Je třeba také započítat, jestli se sponzorujete sám nebo jsou v tom i další investoři.

6. Oslovte základnu fanoušků

Nalezněte si okruh lidí, kteří vás budou podporovat. Jestli svému produktu věříte, ostatní budou taky. Sociální sítě mohou být v tomto směru ohromnou pomocí.

7. Koupili byste si svůj produkt?

Prodávejte tím, že tvoříte hodnotu. Zákazníci se neptají “Kolik peněz bych mu měl přinést?” ale “Co mi může nabídnout takového, že za to budu ochoten zaplatit?” Nesnažte se vidět své zákazníky přes zisk. V prvé řadě by vám mělo jít o to poskytovat co nejlepší služby.

8. Investujte do reklamy

Vykřičte to do světa. Nestydíte se za svůj produkt. A lidé by o tom měli vědět. V tomto okamžiku se znovu vracíme ke starým dobrým sociálním sítím, na kterých můžete sdílet svůj úspěch se svými přáteli a nechat je se inspirovat. Možná že vám prokážou službu upřímnou reklamou.

Začátky podnikání jsou vždy těžké

Ať už se vám daří méně nebo více, nezapomínejte, že je mnoho lidí, kteří řeší úplně stejné problémy jako vy. Mnoho lidí se snaží podnikat, a tak si můžete být jisti, že v tom nejste sami. Stačí se obrátit na kteroukoliv podnikatelskou komunitu a poznat spoustu nových lidí, nápadů, popř. se nechat inspirovat a poradit.

Napsat komentář