A co si o tom myslí běžní občané?
Z mnoha příspěvků v anketách a na sociálních sítích vyplývá, že lidé nevidí platy učitelů jako nedostatečné. Dělají těžkou práci a určitě velice záslužnou. Musí působit jako morální vzor a pro děti by měli představovat silnou autoritu a zároveň chápajícího a intuitivního člověka. Ale hlavně by je měli učit.
Zkuste se někdy zastavit u skupiny odrostlejších dětí a zeptejte se jich na pár věcí, které si ještě pamatujete ze školy. Kolik z nich bude vědět, co se stalo v roce 1968, jaké je hlavní město Brazílie, kdo to byl Brežněv, kolik jsme měli poválečných prezidentů. Jejich reakce? Budou se usmívat vlastní neznalosti a potom vytáhnou z kapsy telefony a budou vám odpovědi hledat na internetu.
Když se jich zeptáte na knihy, které za poslední rok četli, budou se už smát nahlas. Copak mají na čtení čas? A k čemu by to vlastně bylo. Vše, co mají přečíst a poté zpracovat a pochopit, si rovnou stáhnou zdarma z internetu.
O všeobecných znalostech dětí ze středních škol ani psát nemusím. Nepřipravenost k maturitám vidíme v televizi pravidelně každý rok. Pokud občas sledujete různé ankety a vidíte studenta před maturitou, který neumí odpovědět na otázku, co se stalo 17. listopadu 1989, tak vás určitě napadne, že něco v českém školství není úplně v pořádku. Za co chtějí učitelé víc peněz? A jak je vůbec možné, aby student, který neudělá maturitu z českého jazyka, se úspěšně uchází o přijetí na VŠ. I když při přijetí dostane podmínku, že maturitu si musí dokončit. To je laťka našeho školství nastavena hodně nízko .
Peněz do školství je určitě potřeba víc, především by měly být na základních školách zdarma obědy. Pro některé děti to představuje jediné teplé jídlo za den. Je ostudou nás všech, že máme v naší společnosti nemálo dětí, které si nemohou dovolit zaplatit si oběd. Kdyby se o problém nezačaly zajímat neziskové organizace a nadace, dodnes by to nikdo neřešil.